ANNONS

Personalen på Attraktiva Oskarshamn AB. Foto: Attraktiva Oskarshamn AB
Personalen på Attraktiva Oskarshamn AB. Foto: Attraktiva Oskarshamn AB

Turistinformationen i Oskarshamn nominerad till pris för bästa värdskap

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

OSKARSHAMN

Visita, bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen, har nyligen utsett de nominerade till priset bästa värdskap inom besöksservice. Attraktiva Oskarshamn AB är en av de nominerade till årets pris. “Väldigt glädjande att vi uppmärksammas”, säger Magnus Franzén, VD på Attraktiva Oskarshamn AB.

Förra året utsågs Höga Kustens Turistservice till vinnare av Visitas bästa värdskap inom besöksservice tack vare sin Personliga Semesterplanerare.

I år är ett tjugotal turistinformationer och Info Points nominerade i Visitas tävling. Turistinformationen i Oskarshamn som drivs av Attraktiva Oskarshamn AB är en av de nominerade. Vinnaren presenteras i oktober månad.

Det lilla extra, innovation och stolthet

Visita vill med detta pris uppmärksamma auktoriserade Turistinformationer och InfoPoints som gör det där lilla extra för sin destination, ligger i framkant vad gäller innovativt tänkande och/eller genom material och service markerar en stolthet över sin destination.

Och de nominerade till 2021-års pris är:

  • Attraktiva Oskarshamn
  • Gäddede Turistinformation
  • Hotel Nordica i Strömsund
  • Höga kusten turismservice
  • Info Point hos Anna & Anders Design
  • Info Point i Väla Centrum i Helsingborg
  • Jogersö Camping i Oxelösund
  • Jormvattnets fiskecamp i Jäddede
  • Linköpings Slotts-& Domkyrkomuseum
  • Nora Turistbyrå
  • Norje Boke Camping i Sölvesborg, Norje
  • Norråkers Handel i Norråker, Strömsund
  • Piteå Turistcenter
  • Strömsunds Turistinformation
  • Travel Shop i Europa AB i Malmö
  • Vemdalens Turistinformation
  • Visit Trollhättan Vänersborgs AB
  • Västerviks Turistbyrå, Västervik Framåt
  • Öregrunds Turistbyrå, Visit Roslagen

Vad skulle det betyda om Attraktiva Oskarshamn vann?

”Vi har visat mod i utvecklingen av vår turistinformation. Istället för att turisterna kommer till oss, så kommer vi dit turisterna är med hjälp av våra mobila turistinformatörer. I kombination med flera så kallade Infopoints och en utvecklad turistwebb ligger vi i framkant inom branschen. Därför är det väldigt glädjande att vi uppmärksammas, oavsett om vi vinner eller ej”, säger Magnus Franzén, VD på Attraktiva Oskarshamn AB.

Magnus Franzén, VD på Attraktiva Oskarshamn AB.
Platsutvecklarna Amanda Hedberg och Johan Sjöstrand med den mobila turistinformationen som är en del av de nya satsningarna på en modern turistinformation där turistinformatörerna söker upp turisterna vid Gotlandsterminalen, på campingarna, på Brädholmen, vid Info Points i kommunen och vid evenemang.

FAKTA / VISITA

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar drygt 5 000 medlemsföretag med över 7 000 verksamheter. Bland våra medlemmar finns restauranger, hotell, campingar, nöjesparker, vandrarhem, spa-anläggningar, turistbyråer och skidanläggningar.

Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga uppgift att teckna branschens kollektivavtal, stödja Visitas medlemsföretag i att växa och utvecklas och driva för besöksnäringen viktiga frågor.

Foto: Attraktiva Oskarshamn AB

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS