OSKARSHAMN
Här är en solskenshistoria:
Oskarshamns kommun har fått ett tackbrev från en privatperson.
Det var en smällkall dag i början av februari som brevskrivaren fick problem med sin bil som stod parkerad på torget i Oskarshamn.
Bilen startade inte
Bilen ville helt enkelt inte starta på morgonen och personen i fråga hade en tid att passa och var tvungen att vara borta över dagen.
”Tid fanns därmed inte till att ordna med assistans. Jag ställde in rätt klockslag på min parkeringsskiva och lämnade en lapp i rutan om att jag hade problem med bilen. Vid lunch ringde jag till kommunens växel och fick kontakt med en telefonist. Jag berättade mitt ärende. Hon i sin tur förmedlade informationen till kommunens parkeringsvakt. P-vakten hade överseende med detta och jag fick dagen på mig att flytta bilen. P-vakten hade redan lämnat en info-lapp fastsatt i bilrutan”, skriver personen, som nu vill skicka ett tack till den vänliga telefonisten som vidarebefordrade informationen till parkeringsvakten.
”Tack till er båda”
”Och jag vill skicka ett tack till parkeringsvakten som hade överseende med att min bil inte startade den dagen i kylan. Tack till er båda.”
”Vad roligt att höra att ditt ärende löste sig så bra och att du fick den hjälp du behövde. Önskar dig en fin dag”, skriver Oskarshamns kommun i ett svar.
ARKIVFOTO
PETER A ROSÉN
Chefredaktör & ansvarig utgivare. Utbildad journalist med mångårig erfarenhet från flera lokaltidningar som nyhetsreporter, sportreporter och fotograf.