OSKARSHAMN
Tidigare på måndagen berättade vi om en hemtjänsttagare i Oskarshamns kommun som inte vill ha manlig hemtjänstpersonal med bristfälliga svenskkunskaper. Läs den artikeln här.
Ska inte en kvinna i rullstol kunna säga nej till manlig hemtjänstpersonal? Hur ser du på språkförbistringen?
Vår tidning ställde frågorna till socialnämndens ordförande Rolf Lindström (M).
Han svarar så här:
“Oskarshamns kommun ska leverera god kvalitét på hemtjänstinsatser till våra brukare/kunder. I de mätningar som görs vet vi att en majoritet av dem som omfattas av hemtjänstinsatser är mycket nöjda och vi jobbar kontinuerligt med ständiga förbättringar med brukaren/kunden i fokus. När en situation uppstår att man upplever att insatsen inte är av god kvalitét eller att man inte blir bemött på ett korrekt sätt så ska man i första hand vända sig till närmaste chef för att beskriva det problem man upplever och på så sätt hitta en lösning.”
ARKIVFOTO: PETER A ROSÉN
Chefredaktör & ansvarig utgivare. Utbildad journalist med mångårig erfarenhet från flera lokaltidningar som nyhetsreporter, sportreporter och fotograf.