ANNONS

Rolf Lindström (M), ordförande i socialnämnden i Oskarshamns kommun.
Rolf Lindström (M), ordförande i socialnämnden i Oskarshamns kommun. Foto: Peter A Rosén

Så svarar socialnämndens ordförande på kritiken från hemtjänsttagaren

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

OSKARSHAMN

Tidigare på måndagen berättade vi om en hemtjänsttagare i Oskarshamns kommun som inte vill ha manlig hemtjänstpersonal med bristfälliga svenskkunskaper. Läs den artikeln här.

Ska inte en kvinna i rullstol kunna säga nej till manlig hemtjänstpersonal? Hur ser du på språkförbistringen?

Vår tidning ställde frågorna till socialnämndens ordförande Rolf Lindström (M).

Han svarar så här:

“Oskarshamns kommun ska leverera god kvalitét på hemtjänstinsatser till våra brukare/kunder. I de mätningar som görs vet vi att en majoritet av dem som omfattas av hemtjänstinsatser är mycket nöjda och vi jobbar kontinuerligt med ständiga förbättringar med brukaren/kunden i fokus. När en situation uppstår att man upplever att insatsen inte är av god kvalitét eller att man inte blir bemött på ett korrekt sätt så ska man i första hand vända sig till närmaste chef för att beskriva det problem man upplever och på så sätt hitta en lösning.”

ARKIVFOTO: PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS