ANNONS

Fibernät
Foto: Freepik

ÖPPET BREV TILL KOMMUNALRÅDET I MÖNSTERÅS KOMMUN

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

INSÄNDARE

Hej Anders!

Jag skriver till dig i ett öppet brev med anledning av ditt uttalande till pressen tidigare i vinter, där du (ännu en gång) påstod att man skulle börja med bredbandet häruppe under hösten/vintern nu i år.

Vi är ganska skeptiska till vad Mönsterås kommun lovar, och jag har tidigare jagat dem som har hand om stadsnätet flitigt under sex år, utan resultat.

I princip har man bara flyttat fram det, i början var det sex månader åt gången – sedan ett år.

Lägg därtill att vi från början fick löfte om att man skulle börja gräva redan sex månader efter att vi skrev på beställningen, då vi var en så stor andel av oss som beställde, och vi skulle därför komma först i kön.

“Vi vet ju alla hur det gick, så här sju år senare, eller hur?”

PREBEN FUGLSANG, SANDBÄCKSHULT

Vi vet ju alla hur det gick, så här sju år senare, eller hur?

Du har även uttalat dig i en diskussion som vi hade, om att de som hade hand om det då, för sju–åtta år sedan, inte hade kunnat lova det, så det var inte något att bry sig om.

Nu är vi inne i ett valår, och så kommer nya löften upp till ytan, ska vi lita på dem?

En fråga:

Vi som är ”gisslan” hos andra operatörer och har bindningstider och dylikt – hur ska vi göra?

Vi kan ju säga upp och hoppas på att ni håller era löften, det har jag redan gjort en gång och vi vet ju hur det gick.

Kan jag säga upp mitt mobila bredband hos Telenor eller vad ska jag göra?

Hälsningar

Preben Fuglsang

Sandbäckshult

Foto: Freepik

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS