INSÄNDARE
Oskarshamns välkomstskyltar är ett bra sätt att marknadsföra staden.
Ansvaret på det som informeras ligger på Attraktiva Oskarshamn om jag förstått rätt.
För något år sedan gjorde man reklam för ett privatägt café.
Detta förfarande hade undertecknad då synpunkter på.
“Inte schysst”
Attraktiva Oskarshamn beviljas årligen skattepengar för sin verksamhet och då skall en privat entreprenör inte gynnas.
Det är inte schysst mot andra i samma bransch.
Efter detta har budskapet varit ”fikasugen” och en ”en nypa luft” på dessa skyltar.
Om dessa budskap gynnar turistnäringen och marknadsföringen låter jag vara osagt.
Oskarshamn är, som en liten småstad, mycket unikt på ett sätt:
Vår stad har ett lag i högsta hockeyligan, SHL.
“Borde marknadsföras”
Detta borde marknadsföras till alla som passerar in via våra infarter.
Som förslag kunde det basuneras ut:
”Snart dags för SHL-start”
Och man kan kanske nämna de tre första hemmamatcherna med lag och datum.
Jan Johansson