ANNONS

Mörlunda järnvägsstation
Foto: Privat

Insändare: “Om man nu ska lägga ned tåget, varför rustar man då upp spåret?”

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

INSÄNDARE

Läste Ungsvenskarnas debattartikel om kollektivtrafiken i Kalmar län.

Bor i Mörlunda, brukar gå i skogen längs med järnvägen.

Om man nu ska lägga ned tåget, varför rustar man då upp spåret?

Detta pågår i stort sett jämt!

Skoj att läsa att bussar inte stannar i Mörlunda för att tidtabellen ska hållas.

Hur går det ihop med miljötänket?

“Borträknade?”

Eller är vi som inte kan åka tåg längre, men kunde förut, borträknade i ekvationen?

Hur tänker ni som skrivit debattartikeln?

Har ni räknat in trafikstockning och olyckor med mera?

Tåget känns tryggare i trafikmening.

Hur såg statistiken ut för tåget när det stannade på stationerna som nu är portade?

“Hur såg det ut då?”

Hur såg det ut med förseningarna då?

Gärna utslaget på år. Jämfört med nu.

Varför inte ha en fungerande lokaltrafik som gynnar fler och gör det möjligt att åka kollektivt!

Lotta Andersson

Mörlunda

Arkivfoto: Privat

+1
12
+1
1
+1
0
+1
4
+1
1
+1
1
+1
3

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS