ANNONS

Barn i klassrum som räcker upp handen
Foto: Freepik

Insändare från Oskarshamnsbo: “Det verkar som om vissa lärare bara pekar på problemen”

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

INSÄNDARE

Jag håller med författaren av insändaren om Fröviskolan i Högsby, ”Passar inte galoscherna – så gå barfota vidare till nya jobb”, och delar oron över skolsituationen.

Detta är inte ett isolerat problem.

Det gäller även lärarna på vissa skolor i Oskarshamn, där det verkar som om vissa lärare bara pekar på problemen utan att göra någonting åt det för att dölja sina egna brister.

Det är oroande när det känns som att man låter problem skapas för att generera uppmärksamhet eller något att använda i löneförhandlingar, i stället för att arbeta för elevernas bästa.

“Möjlighet att växa”

Det är viktigt att skolan fokuserar på att bemöta eleverna och skapa en positiv lärandemiljö i stället för att enbart peka på eleverna som problem.

Skolor bör vara platser där elever får stöd och möjlighet att växa, och det kräver en engagerad och konstruktiv inställning från såväl lärare som skolledning.

Att identifiera problem är viktigt, men det är ännu viktigare att arbeta för att hitta lösningar och skapa en gynnsam miljö för elevernas utveckling, istället för att använda problemen som ett sätt att driva egna agendor.

Person från Oskarshamn med insyn

Genrebild: Freepik

+1
16
+1
0
+1
0
+1
6
+1
2
+1
0
+1
8

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS