INSÄNDARE
Fick till min förvåning en faktura från Transportstyrelsen på 15 kronor.
Jag trodde att det var ett tidigt aprilskämt.
Det stod att det gällde för trängselskatt för registrerade passagetillfällen.
Passagetillfället skulle ha inträffat den 8 februari detta år – i Stockholm!
Nu hör det till saken att jag bor i Småland och jag besökte inte Stockholm vid det tillfället.
Så jag ringde upp Transportstyrelsen, som sa att det kan bli fel ibland från kamerans sida.
Jaha!
“Dåligt”
Sedan sa kvinnan, som jag talade med, att jag skulle ringa till Skattekontoret, för det är endast de som kan se till att jag får pengarna tillbaka!
Borde det inte vara upp till Transportstyrelsen själva att avhjälpa felet?
De drabbade ska inte behöva sitta i telefon och förklara vad som har hänt!
Nu är 15 kronor en struntsumma även för mig, men jag förstår inte förfarandet.
Nästa gång kanske det kommer en högre räkning, på grund av att Transportstyrelsen inte kan göra så att kamerorna fungerar, och då ska man tvingas upprepa proceduren igen.
Dåligt och tidsödande för de drabbade!
Taina Adolfsson
Oskarshamn
Foto: Freepik (överst)
Skribenten svarar för åsikter i denna insändare/debattartikel. Skribenter omfattas av källskydd och har rätt att vara anonym enligt tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen. Skicka insändare till redaktionen@oskarshamns-nytt.se