ANNONS

Astrid Lindgrens Värld är Sveriges starkaste varumärke bland nöjesattraktioner

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

KALMAR LÄN

“Evimetrix konsumentundersökning består av 4500 svenska konsumenter som har fått möjlighet att ge sitt utlåtande om drygt 410 varumärken i 35 olika kategorier. Astrid Lindgrens Värld hamnade på första plats i kategorin Nöjesattraktioneroch är därmed utsett till ett av Sveriges starkaste varumärken”, skriver Astrid Lindgrens Vimmerby AB i ett pressmeddelande.

“Swedish Brand Award-undersökningen, baseras på Nöjd Kund Index (NKI) som sedan vägs mot graden av varumärkeskännedom för att få fram ett mått på varumärkets styrka och position. På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek och ger ett rättvisande resultat som tar hänsyn till hur omtyckt och välkänt varumärket är.”

“Fantastiskt”

– Det är fantastiskt att få ett kvitto på att vi är landets starkaste varumärke inom branschen, och framför allt att våra gäster uppskattar oss. Den här topplaceringen i Swedish Brand Award är tack vare alla våra duktiga medarbetare som har gjort ett fantastiskt jobb för att ge våra gäster bra upplevelser, och nå upp till deras förväntningar, säger Lena Möller, marknads- och försäljningschef för Astrid Lindgrens Värld.

“Förutom Astrid Lindgrens Värld, Kolmårdens Djurpark, Liseberg, Naturhistoriska riksmuseet och Vasamuseet har Borås Djurpark, Furuviksparken, Gröna Lund, High Chaparral, Leksand Sommarland, Nordens Ark, Pite havsbad, Sommarlandet, Skansen, Skara Sommarland, Tekniska museet och Universeum varit med i mätningen”, skriver Astrid Lindgrens Vimmerby.

Om Swedish Brand Awards
“Sedan 2002 har varumärkesundersökningen Evimetrix Swedish Brand Award genomförts. Undersökningen är en av Sveriges största mätningar av attityder till olika varumärken.”

Pressfoto: Astrid Lindgrens Värld

+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS