INSÄNDARE
Min dotter bor i Kristineberg.
Jag har lånat ut min bil till henne medan hennes bil är på reparation.
Hon ställer den på parkeringen där hon brukar stå.
Hon får en parkeringsbot av Aimo Park på 600 kronor.
Hon kontaktar Aimo Park och överklagar boten.
Aimo gör då en prövning av ärendet.
Svaret blev att det inte är skäl nog att avskriva ärendet.
Man får således inte låna en bil under reparation.
Rådande system är inte rättssäkert.
Man måste kunna låna en bil under reparation som inte är skriven på adressen.
Bättre system vore att istället lämna ut parkeringstillstånd till boende utefter behov som möjliggör att man kan använda andra bilar tillfälligt än de som är skrivna på adressen.
“Lilla individen trycks ner”
Handläggningen av detta ärende anser jag vara onödigt byråkratiskt där den lilla individen trycks ner.
Aimo lyssnar inte på argument utan vill bara få in pengar till företaget.
Boendeparkerare får med rådande system problem då man måste låna bilar vid reparationer, som hänt i vårt fall.
Detta system försvårar för de boende.
Byggebo i Oskarshamn borde tänka om och tänka rätt.
De borde ge bättre direktiv till Aimo Park att lyssna på förklaringar från boende och avskriva ärenden där det finns rimliga förklaringar.
“Diktatoriska fasoner”
Nu är det diktatoriska fasoner.
Kan också nämna Aimo Parks hantering av personer med pågående coronainfektion.
En gång per dygn ska de gå ut och flytta sin bilar.
Detta trots att bostadsområdet är tätt befolkat och många möten skulle ske om det genomfördes.
Nu tvingades i stället boende be vänner att flytta deras bilar en gång om dagen.
“Skärpning”
Utöver detta är det mycket svårare att hitta parkeringar som gäst numera.
Jag upplever också att antal gästparkeringar minskat.
Nu måste det bli en skärpning där de boende prioriteras som VIP-kunder.
Kunden måste vara i centrum.
Stort fy till Byggebo och Aimo Park.
Snäll pappa som är ordentligt irriterad på Aimo Park och Byggebo i Oskarshamn
Arkivfoto: Peter A Rosén