ANNONS

patrik ekman

Patrik Ekman blev bäste Oskarshamns RRC-förare i Nyköping

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

NYKÖPING/OSKARSHAMN

Patrik Palle Ekman fick försvara Oskarshamn RRC:s färger i Nyköping.

Palle kom trea i B-finalen i den fjärde deltävlingen i Bilcross-SM.

Totalledaren, Uffe Eriksson, hade ingen bra dag utan fick nöja sig med andraplatsen i C-finalen och 14:e plats totalt.

I den totala sammanställningen ramlade Uffe Eriksson ner någon eller några placeringar. Det finns ikväll ingen officiell sammanställning klar.

För Henrik Göransson var tävlingen en klar framgång. Henrik körde till sig en semifinal.

Bra snurr

Patrik Ekman hade den femte bästa tiden efter de tre kvalheaten – där de två bästa räknas – och sjua totalt efter finalerna. Palle hade riktigt bra snurr på sin gröna Opel.

Weine Svensson, som kom till Nyköping med en ”ny” Saab 900 hade en riktig skitdag. I första heatet blev han stängd och fick en sådär-tid. I andra omgången blev han påkörd och vänd på och en riktigt dålig tid. I tredje omgången gick en drivaxel och ännu en dålig sluttid.

Mattias Lindqvist hade också en dålig dag. Han åkte på fem minuter extra i första omgången då han körde om på gulflagg. I andra omgången fick han till en topptid. I jakt på en andra topptid i tredje omgången tog det stopp redan efter starten då Mattias blev inblandad i en smäll. Framvagnen fick för mycket stryk så han tvingades bryta.

Tvingades bryta

Dottern Maria gjorde tre likvärdiga heat men tiderna räckte inte riktigt till semifinal.

Noterbart är att Timmo Helgesson från Totebo, Vimmerby MS, slutade tvåa i B-finalen. Hans klubbkompis från Storebro, Johan Svensson, tvingades bryta både första och tredje omgången.

Resultat, finaler: http://bilcross.se/images/final.pdf

TEXT

Conny Blomander

conny@oskarshamns-nytt.se

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS