ANNONS

Akutmottagningen på Oskarshamns sjukhus
Akutmottagningen på Oskarshamns sjukhus. Arkivfoto: Peter A Rosén

Insändare om akutmottagningen: ”Bedrövlig verklighet”

ANNONS

INSÄNDARE

Ett år utan vatten – en bedrövlig verklighet på akutmottagningen.

Jag var på akutmottagningen tillsammans med min mor och min syster, som behövde vård.

När vi anlände insåg vi snabbt att min syster mådde dåligt och behövde något att dricka.

Vi letade efter vatten och upptäckte en vattenautomat – men den var ur funktion.

Det slog mig att jag satt i exakt samma väntrum för ett år sedan och noterade då samma problem: automaten fungerade inte då heller.

”Oacceptabelt”

Att en sådan grundläggande service som tillgång till vatten saknas på en akutmottagning i över ett års tid är fullständigt oacceptabelt.

Som skattebetalare och medborgare tycker jag att detta är bedrövligt.

Patienter som väntar på vård ska inte behöva lida av något så enkelt som bristen på vatten.

Jag hoppas att detta uppmärksammas och att åtgärder vidtas för att lösa problemet.

Man ska inte behöva gå på toan och hämta vatten där.

Toaletten kan dessutom vara upptagen under lång tid. Hur ska man då få tag på vatten?

Oskarshamnsbo

+1
4
+1
0
+1
1
+1
4
+1
3
+1
24

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS